برای مراقبت از قلب، این دستورالعمل را بخوانید

از مصرف چربی*های ترانس و اشباع شده، نمک، کلسترول، قند و افزودنی جدا پرهیز کنید.




یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت قلب می*تواند عروق خونی را از پلاک*های خطرناک پاکسازی کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

سایت دفتر سلامت زنان در آمریکا چندین دستورالعمل کاربردی و مفید را برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای قلب ارائه کرده است.

در این دستورالعمل توصیه شده است که حتما مقادیر زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. حتما تلاش کنید که نیمی از گندم مصرفی روزانه شما از گندم سبوس*دار باشد و سایر غلات مثل جو، ذرت و برنج را نیز به صورت سبوس*دار استفاده کنید.

همچنین توصیه می*شود که از لبنیات مثل ماست، پنیر و شیر کم*چرب استفاده کنید. خوردن مقادیر زیادی از مغز*های خشکبار، دانه*های خشک شده، گوشت لخم و ماهی و مرغ بدون پوست نیز برای این منظور مفید است.

بعلاوه بهتر است چربی*های اشباع نشده تک زنجیره*ای و چند زنجیره*ای را از طریق روغن*های گیاهی، ماهی و مغز خشکبار دریافت کنید. از مصرف چربی*های ترانس و اشباع شده، نمک، کلسترول، قند و افزودنی جدا پرهیز کنید.